Algemene voorwaarden

WaardSupport is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Nuenen onder nummer: 89672526
Opgesteld op 21 oktober 2023 in Nuenen 

Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
1. Opdrachtgever: de wederpartij van WaardSupport.
2. Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtgever en WaardSupport.
3. Opdracht: de werkzaamheden zoals omschreven in de offerte en opdrachtbevestiging.
4. Website: de website, de webshop, de webpagina
5. Content: de inhoud zoals teksten, foto’s, afbeeldingen, video’s, e.d.

Artikel 2. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, prijsopgaves, offertes en
alle door WaardSupport gesloten overeenkomsten en verrichtte diensten en alle overige door WaardSupport
verrichtte handelingen.
2. Bij akkoord van een overeenkomst met WaardSupport verklaart de opdrachtgever dat deze kennis heeft
genomen van deze algemene voorwaarden van WaardSupport en verklaart opdrachtgever uitdrukkelijk
akkoord te gaan met deze voorwaarden.
3. De algemene voorwaarden zijn beschikbaar op de website www.waardsupport.nl. Indien bij de
totstandkoming van de opdracht, hetzij mondeling of per app bericht, geen algemene voorwaarden
aan opdrachtgever overhandigd konden worden gaat opdrachtgever er uitdrukkelijk mee akkoord
dat deze algemene voorwaarden rechtsgeldig zijn en van toepassing op de opdracht en
overeenkomst.
4. De algemene voorwaarden of een link naar de algemene voorwaarden op de website
www.waardsupport.nl van WaardSupport wordt verzonden naar opdrachtgever. De opdrachtgever gaat
uitdrukkelijk akkoord met deze voorwaarden. Ook indien opdrachtgever de algemene voorwaarden
niet heeft gelezen en/of niet voor heeft getekend bij de totstandkoming van de opdracht.
Opdrachtgever erkend dat de algemene voorwaarden van WaardSupport duidelijk vermeld zijn, goed
vindbaar en opvraagbaar zijn.
5. Alle aanbiedingen, prijsopgaves en offertes zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding, prijsopgave en
offerte schriftelijk uitdrukkelijk anders is afgesproken en vastgelegd door opdrachtgever en WaardSupport.
6. Toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt
uitdrukkelijk van de hand gewezen.
7. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de
overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen WaardSupport en
opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q.
vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de
nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.

Artikel 3. Aanbiedingen, prijsopgaves en offertes, hierna aangeduid als offerte
1. De door WaardSupport gemaakte offerte is vrijblijvend.
2. De offerte is gedurende 30 dagen geldig vanaf de datum offerte, tenzij anders aangegeven.
3. Indien voor een offerte tijd voor onderzoekt nodig is aanvaard opdrachtgever deze tijd tegen het
op dat moment geldige uurtarief, met een maximum van 4 uren. Indien meer tijd voor onderzoek
nodig is zal opdrachtgever vooraf op de hoogte worden gesteld en om akkoord gevraagd worden.
Opdrachtgever is niet verplicht om meer dan 4 uren tijd voor onderzoek te accepteren.
Opdrachtgever is wel verplicht om de eerste 4 uren te betalen. Het uurtarief staat vermeld op de
website www.waardsupport.nl van WaardSupport. Indien door te weinig tijd voor onderzoek geen duidelijkheid is
verkregen kan WaardSupport geen offerte uitbrengen.
4. WaardSupport is niet verplicht om een offerte uit te brengen aan opdrachtgever.
5. WaardSupport is alleen aan de offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door de opdrachtgever
schriftelijk en ondertekend binnen 30 dagen aan WaardSupport wordt bevestigd, tenzij anders aangegeven.
6. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de opdrachtgever en WaardSupport zijn
geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een akkoord per e-mail of per app bericht
aanvaard zijn door opdrachtgever. Met het gegeven akkoord stemt opdrachtgever er uitdrukkelijk
mee in dat zijn/haar handtekening niet vereist is of was.
7. Indien opdrachtgever niet kan aantonen in e-mails en app berichten die opdrachtgever van
WaardSupport ontvangen heeft dat wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst hebben
plaatsgevonden en die aanvullende of gewijzigde overeenkomst van WaardSupport niet kan overleggen kan
geen aanspraak maken op of beroep doen tegen deze wijziging(en). Opdrachtgever gaat er
uitdrukkelijk mee akkoord dat alle andere vormen van wijziging(en), zoals mondelinge, niet geldig
zijn.
8. Een samengestelde offerte verplicht WaardSupport niet tot het verrichten van een gedeelte van de
opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
9. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige en/of gelijkwaardige opdrachten.

Artikel 4. Prijzen, facturatie en betalingen
1. In geval van een overeenkomst waarin sprake is van door opdrachtgever te betalen periodiek
vervallende bedragen, geldt dat WaardSupport gerechtigd is door middel van een schriftelijke kennisgeving
op een termijn van tenminste drie maanden de geldende prijzen en tarieven aan te passen.
2. Tariefswijziging kan plaats vinden bij wijziging van de inhoud van de opdracht, bij verlenging van
de opdracht of bij wijzigingen in voor WaardSupport van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
3. Tenzij anders overeen gekomen: aanbetaling van 100% op de totale kosten na het goedkeuren van
de offerte. Na ontvangst van de betaling start de opdracht. Opdrachtgever ontvangt z.s.m. per e-mail
een link naar de concept website, webshop of pagina zoals omschreven in de offerte en
opdrachtbevestiging. De concept website staat op een webserver bij een door WaardSupport gekozen host.
Opdrachtgever kan WaardSupport niet verplichten om op een webserver van een andere host te werken. Na
oplevering en volledige betaling kan opdrachtgever een verhuiscode opvragen om de website te
laten verhuizen naar een andere host. WaardSupport is verplicht deze verhuiscode af te geven maar niet
verplicht om de website, shop of pagina te verhuizen naar die andere host.
4 Indien een ander percentage (aan)betaling is overeengekomen ontvangt opdrachtgever na
oplevering de factuur voor het restant bedrag. Na ontvangst van de betaling is de website, shop of
pagina eigendom van opdrachtgever. Na de volledige betaling wordt de website, shop of pagina Live
(voor iedereen via internet toegankelijk is) gezet. Opdrachtgever kan WaardSupport niet verplichten om de
website, shop of pagina live te zetten voordat de volledige betaling heeft plaatsgevonden.
5. Facturering van onderhoudskosten, hosting en domeinnaam gebeurt per jaar vooraf. Op de
factuur staat de jaarperiode (start datum en eind datum) en de producten/diensten waarvoor een
factuur gestuurd wordt. Opdrachtgever gaat er uitdrukkelijk mee akkoord dat alle kosten vooraf
betaalt moeten worden en opzeggen alleen kan vanaf de op de factuur vermelde opzegdatum. Indien
opdrachtgever niet tijdig betaalt heeft is WaardSupport gerechtigd om zonder opgave en in kennisstelling de
diensten en producten direct te beëindigen bij de host en bij WaardSupport. Opdrachtgever accepteert alle
extra kosten voor opnieuw aansluiten. Opgezegde domeinnamen kunnen alleen binnen 14 dagen
ongedaan gemaakt worden. Websites, shops en pagina’s die daardoor zijn vervallen kunnen niet
meer worden teruggezet. WaardSupport is niet verplicht om een back-up te maken of te bewaren.
Opdrachtgever accepteert uitdrukkelijk dat WaardSupport hierdoor niet aansprakelijk is voor welke kosten
of schade dan ook. Alle overige bedragen worden gefactureerd bij oplevering.
6. Een maand na de facturatie datum wordt de website, webshop of pagina als volledig opgeleverd
beschouwd en worden aanpassingen aan de website niet meer kosteloos uitgevoerd. Elke aanpassing
of tijd die nodig is om opdrachtgever te helpen wordt in rekening gebracht en dient vooraf door
opdrachtgever betaalt te worden. Indien opdrachtgever een onderhoud- en beheerovereenkomst
met WaardSupport heeft afgesloten vallen alle werkzaamheden binnen die separate overeenkomst.
7. Facturen dienen binnen maximaal 30 dagen na factuurdatum betaalt te worden. Bezwaren tegen
de hoogte van het factuurbedrag schorten de betalingsverplichting niet op. Bij vooruitbetaling start
een opdracht nadat de betaling door WaardSupport is ontvangen.
8. Alle kosten, vallende op de betaling, waaronder wissel- en bankkosten, zijn voor rekening van
opdrachtgever. Alle betaling dienen in Euro valuta te worden voldaan.
9. De opdrachtgever van een offerte is ook in persoon solidair aansprakelijk voor alle rekeningen van
en of voor wie hij/zij handelt. Zeker in geval van machtsmisbruik en/of wanneer een volledige
identificatie van zijn/haar klant/opdrachtgever ontbreekt. De overeenkomst tussen de partijen wordt
als gesloten beschouwd vanaf het moment dat de klant de offerte voor akkoord accepteert. Hierna
ontvangt opdrachtgever een opdrachtbevestiging en/of de factuur.
10. Indien opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn
betaalt, worden aanmaningskosten in rekening gebracht. Deze aanmaningskosten bedragen € 50,-
per aanmaning. Indien opdrachtgever na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan
de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau of gerechtsdeurwaarder, in welk
geval opdrachtgever naast het alsdan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden zal zijn tot
volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten.

Artikel 5. Onderhoud- en beheerovereenkomst
1. Opdrachtgever heeft de mogelijkheid om bij de website, shop of pagina een separate onderhouds en
beheerovereenkomst af te sluiten. Deze separate dienst is uitdrukkelijk niet inbegrepen bij een
opdracht voor het maken van een website, shop of pagina. Indien er geen overeenkomst voor
onderhoud en beheer is overeengekomen kan opdrachtgever hier geen aanspraak op maken.
2. Deze voorwaarden gelden voor een éénjarig onderhoudscontract voor een bestaande website,
webshop of pagina. De kosten en de start datum staan vermeld op de factuur van WaardSupport.
3. Alle onderhouds- en beheerovereenkomsten dienen vooraf door opdrachtgever betaalt te worden.
Indien niet tijdig is betaald vervallen de diensten op de datum waarbinnen de betaling ontvangen
had moeten worden. Na deze datum is de overeenkomst ontbonden en kan opdrachtgever geen
rechten meer ontlenen en/of aanspraak op maken.
4. Met onderhoud en beheer van de website, shop of pagina wordt bedoeld:
a) Alle werkzaamheden die nodig zijn om de website, shop of pagina’s live te zetten en te houden.
Hieronder valt ook het maken van een back-up van maximaal één jaar oud. Indien meer recente
back-ups nodig zijn wordt dit uitdrukkelijk aangegeven in de overeenkomst.
b) Indien een website, shop of pagina’s ineens uitvalt of niet goed getoond wordt zal WaardSupport
proberen om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen zonder kosten voor opdrachtgever. Indien
de oorzaak buiten het bereik van WaardSupport ligt, zoals bijv een kabelbreuk of uitvallende apparatuur bij
de host waar de website, shop of pagina staat is WaardSupport niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor
schade of kosten die kan ontstaan.
c) WaardSupport heeft uitdrukkelijk geen enkele verplichting om kosteloos werkzaamheden te verrichten
die niet binnen de overeenkomst vallen zoals in het geval van een calamiteit, hack, virus,
automatisch updates en problemen die opdrachtgever of iemand die namens opdrachtgever zelf
heeft veroorzaakt. In de meeste gevallen zal een back-up worden teruggezet en accepteert
opdrachtgever dat alle wijzingen na de datum van de laatste back-up daarmee ongedaan gemaakt
zijn. WaardSupport is in geen enkel geval aansprakelijk voor kosten die voortvloeien uit bovengenoemde
zaken.
d) Indien het nodig is om een domeinnaam of website, shop of pagina te verhuizen naar een andere
webserver of host ten einde de website, shop of pagina weer live te krijgen zijn de kosten hiervoor
voor de opdrachtgever. Dit valt uitdrukkelijk niet binnen het onderhoud en beheer.
e) Indien opdrachtgever of een persoon die namens opdrachtgever optreedt herhaaldelijk
problemen veroorzaakt die als gebruiksfouten en onkunde gezien kunnen worden en waardoor het
nodig is om een back-up terug te zetten zullen deze kosten in rekening gebracht worden. Indien deze
kosten niet tijdig betaalt worden vervalt de overeenkomst zoals aangegeven bij punt 3 en zonder
restitutie.
f) Het toevoegen van nieuwe content en/of wijzigingen van bestaande content (tekst, foto’s, video’s,
afb, kaarten, etc) valt uitdrukkelijk niet binnen het onderhoud- en beheerovereenkomst. Deze
werkzaamheden worden afzonderlijk op uurbasis gefactureerd tegen het op de website
www.waardsupport.nl aangeven uurtarief.
g) Onderhoud van contacten met het hostingbedrijf indien toepasselijk.
h) Update van website Content Management Systeem en onderdelen indien van toepassing, mitst
deze geplaatst zijn door WaardSupport. Updates aan CMS websites worden automatisch uitgevoerd. In het
geval van een storing door een plug-in updatefout zal WaardSupport deze z.s.m. proberen te verhelpen
door een back-up terug te zetten of de plug-in opnieuw te installeren.
i) Indien de plug-ins en Add-ons (software) van derden zijn, dus niet van WaardSupport, is WaardSupport niet
verantwoordelijk voor het up-to-date houden van deze software. Indien de uitgever van software
zijn/haar software niet tijdig up-date waardoor een fout is opgetreden valt dit niet binnen de
overeenkomst. WaardSupport is niet verplicht om kosteloos het probleem te verhelpen of ander software
ter beschikking te stellen. Opdrachtgever gaat er uitdrukkelijk mee akkoord dat deze tijd/kosten voor
rekening van opdrachtgever zijn.
5. Zonder onderhouds- en beheerovereenkomst is WaardSupport in geen enkel opzicht aansprakelijk voor
storingen en uitval van de website, shop of pagina en kan WaardSupport ook niet verplicht worden om
kosteloos uitval of storing voor opdrachtgever op te lossen.
6. Kosten van een onderhouds- en beheerovereenkomst gelden voor één jaar en moeten vooraf van
de overeenkomst worden voldaan. De overeenkomst gaat in na ontvangst van de volledige betaling.
Bij niet tijdige betaling is de overeenkomst niet tot stand gekomen c.q. direct ontbonden.
7. De opzegtermijn voor een onderhouds- en beheerovereenkomst is twee maanden voor het einde
van de looptijd van één jaar. Deze staat aangegeven op de factuur voor de overeenkomst. Na deze
datum wordt de overeenkomst automatisch met één jaar verlengt.
8. De onderhouds- en beheerovereenkomst wordt zonder opzegging automatisch met één jaar
verlengt. Na verlenging is het niet mogelijk om de overeenkomst alsnog op te zeggen en dienen de
kosten betaalt te worden.

Artikel 6. Verplichtingen van de opdrachtgever
1. De opdrachtgever draagt zorg voor tijdige aanlevering van de content en benodigde data, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
2. Indien opdrachtgever zijn/haar content niet tijdig aanlevert gebruikt WaardSupport demo content om de
opdracht op te leveren. Indien de content door opdrachtgever niet binnen 30 dagen na oplevering is
aangeleverd is WaardSupport niet langer verplicht deze daarna alsnog kosteloos te plaatsen.
3. Het aanleveren van de content dient per e-mail te geschiedden of op de Google Drive. Voor grote bijlagen kan
opdrachtgever de gratis dienst WeTransfer gebruiken of een download klaarzetten in een voor
WaardSupport toegankelijke en veilige cloudserver. USB sticks en andere gegevensdragers worden omwille
van de veiligheid en kans op besmetting niet door WaardSupport geaccepteerd en gebruikt.
4. Teksten dienen bij voorkeur in platte e-mail opmaak of in Word te worden aangeleverd en niet in
pdf formaat of ander formaat. Indien door onjuiste aanlevering extra tijd voor tekstbewerking nodig
is zal opdrachtgever gevraagd worden om het opnieuw volgens afspraak aan te leveren. Indien dit
niet gebeurd zal de extra tijd worden doorberekend als extra kosten c.q. meerwerk.
5. Foto, video’s en ander beeldmateriaal die door de opdrachtgever zijn aangeleverd worden niet
verwerkt en/of gecomprimeerd als deze niet geschikt zijn. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk
voor de kwaliteit van de content. WaardSupport comprimeert alleen de content die gebruikt wordt op de
website, in de shop of op een pagina om de laadtijd zo optimaal mogelijk te houden. Indien nodig en
mogelijk kan WaardSupport content optimaliseren voor zoekmachineoptimalisatie en/of visuele beleving.
Bewerking van content is uitdrukkelijk niet bij de prijs inbegrepen, tenzij anders schriftelijk
overeengekomen. Deze werkzaamheden worden na akkoord doorberekend aan opdrachtgever als
extra kosten c.q. meerwerk.
6. Opdrachtgever gaat er mee akkoord dat WaardSupport de website, shop of pagina mag gebruiken voor
promotie en/of publiciteit, tenzij opdrachtgever voordat de opdracht tot stand is gekomen schriftelijk
heeft aangegeven dit niet te willen. Hieronder valt;
a) een link helemaal onderaan de footer met de tekst “Website design en beheer door WaardSupport’’ op de website, shop of pagina van opdrachtgever.
b) een screenshot afbeelding van de voor opdrachtgever gemaakt website, shop of pagina met een
doorklik naar die website, shop of pagina op een pagina van de website www.waardsupport.nl van WaardSupport.
c) een review van opdrachtgever indien opdrachtgever tevreden is en hiervoor ook toestemming
heeft gegeven op de website www.waardsupport.nl en/of Google, sociale media en beoordeling websites
zoals Trustoo.
7. Opdrachtgever mag geen review over WaardSupport plaatsen of verspreiden tenzij WaardSupport daar expliciet
schriftelijk toestemming voor gegeven heeft. WaardSupport heeft het recht om te eisen dat een review
zonder toestemming van WaardSupport direct verwijdert moet worden als WaardSupport hierom vraagt. Indien
een review die zonder toestemming door opdrachtgever geplaatst is WaardSupport schade toebrengt zullen
alle kosten en inkomstenderving op opdrachtgever verhaald worden. Indien opdrachtgever niet
tevreden is verklaart opdrachtgever uitdrukkelijk om geen review te plaatsen zonder toestemming
maar het geschil eerst voor te leggen aan de daarvoor bevoegde rechtbank. Indien de rechtbank
opdrachtgever in het gelijk stelt mag opdrachtgever zijn/haar review plaatsen.
8. Indien opdrachtgever niet wil dat WaardSupport de website, shop of pagina gebruikt voor promotie en/of
publiciteit heeft opdrachtgever het recht om dit af te kopen. Bij de prijs is promotie en/of publiciteit
uitdrukkelijk inbegrepen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.

Artikel 7. Uitvoering van de overeenkomst
1. WaardSupport zal zich naar beste kunnen inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren, in
voorkomend geval overeenkomstig de met opdrachtgever schriftelijk vastgelegde afspraken.
Webdesign en ontwikkeling is een creatief proces waarbij de uiteindelijke opgeleverde vorm en
functies met de best mogelijke inspanning door WaardSupport zullen worden nagestreefd.
2. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan WaardSupport aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan WaardSupport worden verstrekt.
Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan WaardSupport zijn
verstrekt, heeft WaardSupport het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de
vertraging voortvloeiende extra kosten aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
3. WaardSupport is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat gebruiker is uitgegaan van
door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. Indien WaardSupport verkeerde
informatie heeft opgenomen en/of verkeerd heeft weergeven is WaardSupport niet aansprakelijk voor
schade of inkomstenderving. Opdrachtgever dient voor oplevering zelf alle teksten en prijzen op de
website, shop of pagina te controleren en fouten aan WaardSupport kenbaar te maken.
4. WaardSupport zal de website opleveren binnen de in de offerte aangegeven termijn, tenzij tijdens de
uitvoering anders wordt overeengekomen. De opdrachtgever verplicht zich bij akkoord met de
offerte zijn/haar medewerking hieraan te verlenen en moet op tijd de benodigde data aanleveren.
Indien opdrachtgever dit nalaat zal het totaalbedrag na het verstrijken van de oplevertermijn geheel
worden gefactureerd.
5. Indien door WaardSupport of door WaardSupport ingeschakelde derden in het kader van de opdracht
werkzaamheden worden verricht op de locatie van opdrachtgever of een door opdrachtgever
aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door de medewerkers in
redelijkheid gewenste faciliteiten. Opdrachtgever vrijwaart WaardSupport voor eventuele
aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden welke
aan opdrachtgever toerekenbaar is.

Artikel 8. Wijzigingen en meerwerk
1. Indien WaardSupport op verzoek of met voorafgaande instemming van opdrachtgever werkzaamheden of
andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang de overeengekomen diensten en
producten vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties door opdrachtgever aan WaardSupport worden
vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van WaardSupport. WaardSupport is niet verplicht aan een dergelijk
verzoek te voldoen en kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke overeenkomst wordt gesloten.
2. Voor zover voor de diensten en producten een vaste prijs is afgesproken en partijen voornemens
zijn om met betrekking tot extra werkzaamheden of prestaties een afzonderlijke overeenkomst te
sluiten, zal WaardSupport opdrachtgever tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties
van die extra werkzaamheden of prestaties.
3. Na het goedkeuren van de offerte en het goedkeuren van de eerste opzet van de website, shop of
pagina is het niet mogelijk om kosteloos veranderingen aan het design te laten uitvoeren.
4. Opdrachtgever en/of de gebruiker krijgt als daarom gevraagd wordt bij oplevering van WaardSupport
eenmalig een korte instructie van maximaal één uur hoe opdrachtgever zelf de content op de
website, shop of pagina kan aanpassen. Opdrachtgever dient zelf te beschikken over de juiste
apparatuur, devices, software en verbindingen zoals WiFi, SFTP, SSL, e.d. Indien dit niet in orde is kan
er geen instructie plaatsvinden en kunnen er geen aanpassingen door opdrachtgever uitgevoerd
worden.
5. Na het opleveren van de website, shop of pagina is WaardSupport niet verplicht om opdrachtgever
kosteloos te helpen met het gebruik van het CMS en/of bewerking/aanpassen van website, shop of
pagina. Indien opdrachtgever of één van zijn/haar gebruikers na de eenmalige instructie meer hulp
nodig heeft kan opdrachtgever hiervoor gerichte betaalde korte trainingen bij WaardSupport afnemen die
toegespitst zijn op de werkzaamheden die opdrachtgever en/of gebruiker wil kunnen uitvoeren.
Indien de tarieven hiervoor niet staan vermeld op de website www.waardsupport.nl van WaardSupport dan kunt u
een e-mail sturen naar info@waardsupport.nl
6. Tariefswijziging kan plaats vinden bij wijziging van de inhoud van de opdracht, bij verlenging van
de opdracht of bij wijzigingen in voor WaardSupport van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

Artikel 9. Lay-out – Template & Thema – Premium design – Maatwerkdesign
1. WaardSupport ontwikkelt verschillende soorten websites, shops en pagina’s aan. In de offerte staat aangegeven om wat voor website, shop en pagina aangeboden wordt. Bij de totstandkoming van een
opdracht gaat opdrachtgever er uitdrukkelijk mee akkoord dat hij/zij heeft kennisgenomen van de algemene voorwaarden.

2. Hieronder is aangeven welke soorten websites, shops en pagina’s WaardSupport in de offerte aanbiedt en
wat de opdrachtgever hiervan kan en mag verwachten.
a) De lay-out: de indeling van de website, shop of pagina in vlakken, lijnen en blokken. Het kleur
gebruik van de vlakken, lijnen en blokken.
b) Template & Thema: een vooraf opgemaakte gratis basis lay-out met demo content. Een thema
hoort bij WordPress CMS en een template bij websites, shops en pagina’s zonder CMS.
c) Premium Design: een betaalde template of thema met bruikbare content en voorzien van design
en styling die door WaardSupport voor de opdracht wordt ingekocht.
d) Maatwerkdesign: lay-out en design worden op maat gemaakt voor opdrachtgever. Het
eindresultaat is een uniek Child Thema (WordPress) of een Maatwerkwebsite (alle andere custom
websites).
3. Indien opdrachtgever opdracht heeft gegeven voor een Premium Design website, shop of pagina
wordt hiermee bedoeld een premium design thema of template met bruikbare foto’s en
afbeeldingen. Dit thema of template wordt gevuld met de content van opdrachtgever.
4. Aanpassingen aan de lay-out en design van het door de opdrachtgever gekozen gratis basis of
betaalde premium thema of template zijn niet bij de prijs inbegrepen. Alle aanpassingen aan de
layout en/of design van een thema of template worden beschouwd als maatwerk en meerwerk, tenzij
anders schriftelijk is overeengekomen.
5. Maatwerk betekent dat er geen thema of template gebruikt wordt of dat een thema of template
dusdanig bewerkt moet worden om te voldoen aan de wensen van opdrachtgever om tot het
gewenste design en lay-out te komen. Indien in de offerte en opdrachtbevestiging niet uitdrukkelijk
maatwerk wordt aangeboden is maatwerk niet inbegrepen bij de prijs. Maatwerk kan in veel gevallen
aangeboden worden als opdrachtgever daarom vraagt. WaardSupport is niet verplicht om maatwerk
kosteloos uit te voeren.
6. Content wordt niet kosteloos bewerkt als dit nodig is. Opdrachtgever dient content op de juiste
wijze aan te leveren en is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de content. Gebruikte content
wordt wel door WaardSupport gecomprimeerd voor een optimale laadtijd van de website, shop en pagina.

Artikel 10. Vindbaarheid en Google ranking positie
1. De website, shop en pagina worden voorzien van standaard SEO (zoekmachineoptimalisatie) voor
een goede vindbaarheid. De maximaal 5 belangrijkste trefwoorden die voor de SEO nodig zijn
worden door opdrachtgever aan WaardSupport opgegeven. Indien de trefwoorden niet worden opgegeven
zal WaardSupport zoveel mogelijk trefwoorden gebruiken die betrekking op het product/dienst van
opdrachtgever hebben.
2. De ranking positie bij o.a. Google in de zoekresultaten is niet inbegrepen bij de overeenkomst
tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is aangegeven. SEO is een separate dienst van WaardSupport die alleen
van toepassing is als dit ook schriftelijk is overeengekomen. Indien gewenst ontvangt opdrachtgever
een separate offerte voor SEO. WaardSupport is niet verplicht SEO kosteloos uit te voeren om de ranking
positie te verbeteren.

Artikel 11. Live webserver – test- of ontwikkelserver
1. WaardSupport ontwikkelt de website, shop of pagina bij voorkeur op de live webserver van de host
behorend bij de domeinnaam. Daardoor is verhuizing van de website bij oplevering niet nodig en
volstaat het live brengen. Dit scheelt tijd en extra kosten.
2. Door het ontwikkelen op een live webserver kan het gebeuren dat Google de concept website,
shop of pagina al heeft geïndexeerd en opgenomen in de zoekresultaten voordat de website is
opgeleverd. Indien dit een probleem voor opdrachtgever is kan hij/zij dit vooraf bij akkoord van de
offerte en opdrachtbevestiging aangeven. In dat geval wordt de website, shop of pagina tijdelijk
ingesteld met een no-follow instructie voor zoekmachines. Dit is echter geen garantie dat de website,
shop of pagina niet geïndexeerd en vertoond wordt. In zulke gevallen ligt de aansprakelijkheid
hiervoor bij de zoekmachine en uitdrukkelijk niet bij WaardSupport.
3. Indien een website, shop of pagina niet live of niet geïndexeerd mag worden zal de website, shop
of pagina als concept/draft verborgen worden. Het hierdoor is het niet mogelijk voor de
opdrachtgever om de concept website, shop of pagina via internet te bekijken. Opdrachtgever kan in
dat geval een afspraak maken op locatie voor een concept demonstratie. De kosten hiervoor zijn niet
inbegrepen en dienen door opdrachtgever betaalt te worden, tenzij anders schriftelijk is
overeengekomen.
4. Indien opdrachtgever wenst dat de website, shop of pagina op een separate test- c.q.
ontwikkelserver wordt ontwikkelt, in een afgesloten omgeving of als uploadserver dient voor de
liveserver worden de kosten voor de ontwikkelserver apart in rekening gebracht. Opdrachtgever
dient dit ten alle tijden voorafgaande aan de totstandkoming van de overeenkomst aan WaardSupport
schriftelijk kenbaar te maken. Indien dit niet gebeurd is zijn de kosten voor de ontwikkelserver niet
bij de prijs inbegrepen. Een ontwikkelserver wordt alleen ingezet indien daar door opdrachtgever
vooraf voor betaalt is.

Artikel 12. Duur en beëindiging
1. Overeenkomsten met betrekking tot domeinnaamregistratie en hosting hebben een minimale
looptijd van één jaar en worden ieder jaar stilzwijgend verlengd met één jaar. De opzegtermijn is
twee maanden voor einde jaarperiode.
2. Overeenkomsten voor onderhoud en beheer hebben een minimale looptijd van één jaar en
worden ieder jaar stilzwijgend verlengd met één jaar. De opzegtermijn is twee maanden voor einde
jaarperiode.
3. WaardSupport kan een overeenkomst met de opdrachtgever direct beëindigen wanneer de
opdrachtgever zich niet, onbehoorlijk of onvolledig houdt aan de met WaardSupport gesloten
overeenkomst(en) inclusief de bijbehorende voorwaarden.
4. WaardSupport heeft het recht geleverde producten en diensten tijdelijk of geheel buiten gebruik te
stellen en/of het gebruik ervan te beperken indien opdrachtgever de overeenkomst en verplichting
jegens WaardSupport niet nakomt of in strijd handelt met deze algemene voorwaarden. WaardSupport zal
opdrachtgever hiervan te voren in kennis stellen, tenzij zulks in alle redelijkheid en billijkheid niet van
WaardSupport kan worden verlangd. De verplichting tot betaling van de verschuldigde bedragen blijft ook
tijdens de buitengebruikstelling bestaan.

Artikel 13. Levering en levertijd
1. Indien geen opleverdatum overeengekomen is en schriftelijk in de offerte of opdrachtbevestiging
is opgenomen gelden de algemene oplevertijden zoals aangegeven in de offerte en
opdrachtbevestiging. WaardSupport hanteert hierbij een gemiddelde doorlooptijd, aantal dagen/weken,
waarbinnen de meeste opdrachten opgeleverd kunnen worden. De doorlooptijd is een gemiddelde
en geldt uitdrukkelijk niet als harde opleverdatum. Indien opdrachtgever niet tijdig alle data en
content aanlevert wordt de opdracht stilgelegd en vervalt de doorlooptijd.
2. Alleen indien een exacte opleverdatum is afgesproken en schriftelijk is opgenomen in de offerte en
opdrachtbevestiging is er sprake van een opleverdatum. Indien data en/of content niet tijdig is
aangeleverd door opdrachtgever vervalt de opleverdatum.
3. Overschrijding van de levertijd geldt nimmer als wanprestatie en laat de verplichting aan
opdrachtgever om de website af te nemen onverlet. In geen geval is opdrachtgever gerechtigd de
overeenkomst te annuleren, de ontvangst van de website of de betaling daarvan te weigeren, of op
schadevergoeding aanspraak te maken.

Artikel 14. Copyright
1. Alle aan WaardSupport verstrekte digitale of andere media worden aan opdrachtgever teruggegeven als
opdrachtgever hierom vraagt.
2. Alle door WaardSupport ontwikkelde websites, shops, pagina’s en promotiematerialen kunnen door
WaardSupport voor eigen promotiedoeleinden worden gebruikt, tenzij schriftelijk anders is
overeengekomen met de opdrachtgever.
3. Alle door WaardSupport ontwikkelde of bewerkte beelden zoals afbeeldingen, designs, logo’s, icons,
foto’s, video, etc vallen onder het copyright van WaardSupport, tenzij schriftelijk anders is
overeengekomen. Indien WaardSupport opdrachtgever vraagt deze beelden niet langer te gebruiken is
opdrachtgever verplicht deze direct te verwijderen en niet meer te gebruiken, tenzij opdrachtgever
de rechten heeft afgekocht bij WaardSupport. Indien opdrachtgever hieraan geen gehoor geeft is WaardSupport
gerechtigd om betaling te eisen voor elke dag dat de beelden gebruikt blijven worden.
4. Indien er gebruik van open source software is gemaakt kan er nooit copyright op de gebruikte
open source code gelden.

Artikel 15. Aansprakelijkheid en vrijwaring
1. WaardSupport en personen werkzaam in de opdracht ter uitvoering van de overeenkomst kunnen op
geen enkele wijze door de opdrachtgever aansprakelijk worden gesteld voor de schade van welke
aard dan ook, bedrijfsschade en andere gevolgschade door wie dan ook geleden, voortvloeiende uit,
of in verband staande met door WaardSupport geleverde of ter beschikking gestelde producten of diensten.
2. De aansprakelijkheid van WaardSupport zal ten allen tijden beperkt blijven tot het aan opdrachtgever in
rekening gebrachte of nog in rekening te brengen.

Artikel 16. Overmacht
1. In geval van overmacht is WaardSupport gerechtigd de overeenkomst als ontbonden te beschouwen,
zulks zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat zij deswege tot schadeloosstelling verplicht
zullen zijn.
2. Onder overmacht om aan onze verplichtingen te voldoen geldt elke vreemde oorzaak, welke niet
aan ons kan worden toegerekend en die de nakoming van de overeenkomst belet, of in zo ernstige
mate belemmert of bezwaarlijk maakt, dat die nakoming in redelijkheid niet van ons kan worden
gevergd.
3. WaardSupport is niet aansprakelijk voor de gevolgen van gebeurtenissen bij een hostingprovider,
domeinnaamregistrant of anderen waarop WaardSupport geen invloed kan uitoefenen.

Artikel 17. Diverse bepalingen
1. Mocht enige bepaling van deze voorwaarden naar het oordeel van de bevoegde rechter niet van
toepassing zijn of in strijd met de openbare orde of wet zijn, dan zal slechts de betreffende bepaling
als niet geschreven worden beschouwd en zullen partijen deze vervangen door één of meer
bepalingen welke zo nauw mogelijk aansluiten bij de strijdige bepaling(en) en zullen overigens deze
algemene voorwaarden volledig van kracht blijven.
2. Op al onze aanbiedingen en met ons gesloten overeenkomsten is het Nederlands recht van
toepassing.
3. WaardSupport kan op ieder gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving en opgaaf van redenen
de algemene voorwaarden wijzigen en aanvullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds
gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de
wijzigingen op de website www.waardsupport.nl/algemene-voorwaarden/
4. Indien de opdrachtgever een wijziging in deze voorwaarden niet wil accepteren, kan hij/zij de
overeenkomst ontbinden. Dit ontslaat de opdrachtgever echter niet van zijn verplichtingen tot
betalen voor de reeds geleverde diensten.
5. WaardSupport heeft het recht om geleverde producten en diensten tijdelijk buiten gebruik te stellen
indien onderhoudswerkzaamheden noodzakelijk zijn. Dit zal bij voorkeur in de avond en/of nacht
worden uitgevoerd.

Artikel 18. Derden
1. WaardSupport is niet aansprakelijk voor prijswijzigingen die door de hostingproviders of derden worden
doorgevoerd. Deze prijzen worden zonder kennisgeving door WaardSupport doorgevoerd.
2. WaardSupport is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het registreren (met persoonsgegevens) van
domeinnaam en hosting bij een hostingprovider en/of domeinnaamregistrant.

Artikel 19. Eigendomsvoorbehoud
1. De opdrachtgever is verplicht de benodigde gegevens met betrekking tot de website, domeinnaam
en hosting door te geven aan WaardSupport. Opdrachtgever is en blijft eigenaar van alle wachtwoorden en
andere verkregen documenten die betrekking hebben op de website, domeinnaam en hosting. Deze
gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder uitdrukkelijk tevoren gevraagde en gegeven
toestemming van de opdrachtgever.
2. De door WaardSupport vervaardigde website is en blijft na betaling van de overeengekomen
verschuldigde vergoeding eigendom van de opdrachtgever.
3. Door WaardSupport of anderen ontwikkelde scripts en programma’s gebruikt in en/of bij het tot stand
komen van de website blijven eigendom van WaardSupport.

Artikel 20. Privacy bepalingen
1. Uw persoonsgegevens worden door WaardSupport slechts gebruikt om uw aanmelding bij het aanvragen
van een domeinnaam en/of hosting aan te vragen. Daarnaast ook voor de administratie van WaardSupport.
De gegevens zullen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, tenzij opdrachtgever hier vooraf
toestemming heeft gegeven.
2. Uw persoonlijke informatie, aangeleverde documenten, beeld- en geluidsmateriaal blijven
vertrouwelijk. WaardSupport verstrekt informatie als naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, etc. nooit
aan derden zonder uitdrukkelijke toestemming van opdrachtgever.

 

We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. We delen informatie over je gebruik met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Je gaat akkoord met onze cookies als je onze website blijft gebruiken. View more
Cookies settings
Oké
Privacy & Cookies beleid
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Persoonsgegevens

WaardSupport verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Bankrekeningnummer
  • Overige gegevens in correspondentie en telefonisch

Bijzondere persoonsgegevens

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via support@waardsupport.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel verwerken wij dit?

  • Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
  • Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
  • Het afhandelen van jouw betaling
  • Om goederen en diensten bij je af te leveren
  • Je te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
  • Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • WaardSupport analyseert jouw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op jouw voorkeuren.
  • WaardSupport verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Geautomatiseerde besluitvorming

WaardSupport neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van WaardSupport) tussen zit. WaardSupport gebruikt de volgende computerprogramma's of -systemen: iDeal voor een veilige online betaling.

Hoe lang bewaren we dit?

WaardSupport bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld.

Delen van persoonsgegevens

WaardSupport verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies die wij gebruiken

WaardSupport gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Gegevens aanpassen of verwijderen

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kun je zelf doen via de persoonlijke instellingen van jouw account. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons bedrijf en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Wil je gebruik maken van je recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heb je andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar info@waardsupport.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. WaardSupport zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op jouw verzoek reageren. WaardSupport 5 wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link.

Beveiliging persoonsgegevens

WaardSupport neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via support@waardsupport.nl.
Save settings